Pagina's

zaterdag 3 januari 2009

Creëer je eigen werkelijkheid

Al je wensen laten uitkomen. Wie wil dat nu niet? Toch denken we vaak dat wat je wenst niet echt gaat gebeuren. Of hebben we toch meer invloed dan we wel denken? Maak gewoon je dromen waar.

Jaren geleden, nog voor mijn dertigste toen het leven nog zonnig en zonder zorgen leek en de toekomst nog voor mij open lag, had ik heimelijk de wens ooit samen met een leuke man en kinderen te wonen op een boerderijtje op het platteland, ver weg van de grote stad. Toch leek mijn stil gekoesterde droom jaren lang ver weg en onbereikbaar.

Omdat de vader van mijn kinderen niet op mijn pad verscheen en ik mijn werk toch wel erg leuk en uitdagend vond heb ik de kinderwens uit mijn systeem gezet. Dat gaf de ruimte om de wereld te verkennen, zowel voor het werk als in mijn vrije tijd. Een bloeiende carrière en veel leuke contacten waren het gevolg. De schaars overblijvende tijd besteedde ik aan (zelf)studie en zelfonderzoek. Vooral de grens tussen het zichtbare en het onzichtbare en de grens tussen wetenschap en spiritualiteit boeide mij mateloos. Met name door het onderzoeken van dit terrein ontstond er een steeds groter gevoel van onbehagen. Maatschappelijke welvaart vervult niet alles. Het gevoel dat er meer in het leven zat dan het geval was kon ik maar niet van mij afschudden.

De diep gekoesterde, maar ver weggestopte, wens kwam pas weer te voorschijn toen mijn 40ste levensjaar in zicht kwam. Dat je gedachten en wensen in de kosmos wordt opgeslagen is mij nu wel duidelijk geworden. Blijkbaar is mijn verlangen ook zichtbaar geweest voor anderen, want in een periode van 3 maanden heb ik via drie verschillende kanalen een vergelijkbare boodschap gekregen over mijn toekomst. De eerste kwam in de vorm van mijn persoonlijke horoscoop van mijn therapeut, waar ik 4 keer per jaar kwam voor een persoonlijke onderhoudsbeurt. De tweede hint werd gegeven tijdens een handleessessie, waar we naar toe gingen in het kader van een personeelsuitje. En de derde boodschap werd gegeven via een goede vriend die mijn foto had laten zien aan een helderziende dame.

Emotioneel uit een diep dal klauterend, na de te vroege dood van mijn moeder, ondersteunt door de drie boodschappen, kwam het gevoel over mij heen dat vanaf nu alles anders zou worden. En toen verscheen een man op mijn pad. Al snel was het duidelijk dat hij de vader van mijn kind ging worden. Binnen twee jaar gevolgd door een tweede kind. Deze “man van mijn dromen” was afkomstig uit een dorpje op het platteland en toen hij voorstelde om de boerderij van zijn vader over te nemen heb ik daar niet lang over na hoeven denken.

Ondanks dat de jaren na mijn 30ste niet de leukste jaren van mijn leven zijn gebleken, waardoor ik mijn droom verder weg zag dan ooit, ben ik toch blijven hopen op beter. Achteraf gezien zijn deze jaren toch wel heel waardevol en uitermate leerzaam geweest. Ik weet nu dat na ieder crisis er een betere tijd aanbreekt en dat je pas de mooie dingen van het leven kan zien als je ook de bodem van de put hebt gezien. Het was het wachten meer dan waard en ik ben blij dat ik heb doorgezet.

Nog iedere morgen als ik mijn gordijnen openschuif en de weidsheid van mijn woonomgeving zie, realiseer ik mij hoe gelukkig ik ben dat ik mijn droom heb verwezenlijkt. Maar een mens zou geen mens zijn als er nog wat te wensen valt, want tenslotte geldt: bezit is de dood van het ideaal. Dus nu ik mijn persoonlijk doel heb gerealiseerd werk ik aan het verbeteren van de rest van de wereld, te beginnen in mijn directe omgeving. En wat ik wil bereiken stuur ik de kosmos in met het rotsvaste vertrouwen dat het gaat gebeuren.

En denk nu niet dat ik zo bijzonder ben en dat het u nooit zal lukken, want dat is niet zo: iedereen is in staat zijn eigen werkelijkheid te creëren. Wees positief en start vandaag nog. Is dat niet een mooi begin voor een nieuw jaar? Ik wens iedereen een hele mooie toekomst en dat al je dromen uit mogen komen.....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat fijn dat ik deze rol in je leven mag spelen, en hoe herkenbaar. Want hoe vaak denken we niet "dat lukt toch niet". Het leven is te mooi en te kort om te doemdenken. Volg je dromen, kijk links, kijk rechts, kijk achter de horizon, en geloof erin.

Jolanda Verburg zei

Lieve Matthijs, (Want voor mij ben je niet anoniem.) Het is alleen jammer dat mijn dromen (nog) zo weinig opleveren. Maar misschien helpt het boekje: "Secrets of the millionaire mind".